Micul dejun este considerat de catre specialistii in nutritie cea mai importanta masa a zilei, fiind esentiala pentru o mai buna functionare a metabolismului. O serie de studii realizate la cererea Danone Romania in ultimii ani* arata ca 8 din 10 copii din Romania iau micul dejun zilnic, acest obicei diminuandu-se insa semnificativ odata cu inaintarea in varsta. Pe masura ce devin adolescenti, numarul scade pana la 6 din 10 persoane, iar la varsta adulta doar 4 din 10 persoane iau micul dejun zilnic.
Desi sunt constienti de importanta unei alimentatii echilibrate pentru sanatate, cel mai recent studiu** in domeniu ne arata ca 37% dintre romani nu iau micul dejun din lipsa de timp sau din obisnuinta.
Cand vine vorba despre alimentele consumate la micul dejun, in topul preferintelor romanilor se afla bauturile, painea si produsele lactate. Dintre produsele lactate, 1 din 2 romani prefera sa consume iaurt la micul dejun, conform acelorasi cercetari Danone.
Iaurtul este o sursa de proteine necesare pentru cresterea si mentinerea muschilor si oaselor si o sursa de calciu. Potrivit studiilor Danone, 93% dintre mame considera iaurtul ca fiind esential pentru o dieta echilibrata pentru copiii lor, iar 78% dintre romani considera iaurtul esential pentru o alimentatie echilibrata.
In ciuda faptului ca iaurtul este recunoscut ca un aliment esential, Romania este pe ultima pozitie la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un roman consuma in medie 1 produs lactat proaspat pe saptamana, fata de francezi – 5 produse pe saptamana, bulgari – 3 produse pe saptamana si polonezi – 2 produse pe saptamana.
Pentru a contribui la consolidarea micului dejun ca un obicei alimentar sanatos, Danone lanseaza o noua gama de iaurturi pentru copii: Danone Mic Dejun Delicios, cu un ambalaj inspirat din personajele Disney. Noile iaurturi din gama Danone Mic Dejun Delicios au la baza lapte de cea mai buna calitate de la fermieri romani si sunt produse la fabrica Danone din Bucuresti. Iaurturile sunt disponibile in doua variante de produs: iaurt alb si iaurt cu capsuni. Ambele sortimente au topping din fulgi de porumb, bogat in fibre, si un continut scazut de grasime (2%).
Danone Romania
Danone Romania este lider de piata in categoria produselor lactate proaspete, inregistrand in anul 2013 o cifra de afaceri de 481 milioane RON. Compania are in portofoliu peste 80 de referinte de produs, realizate in majoritate in fabrica din Bucuresti, cu lapte proaspat colectat de la fermierii romani. Cele mai de succes branduri ale Danone in Romania sunt Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Traditii si OIKOS.
Fabrica Danone din Bucuresti a produs primele iaurturi locale in 1999, iar in prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate in Romania poarta marca Danone. De asemenea, compania a produs pentru prima data in Romania iaurturi cu fructe in 1999, cand a introdus si iaurturile de baut.
Compania DANONE Romania face parte din Grupul DANONE, prezent in 120 de tari, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete şi locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate şi alimentatiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a inregistrat in 2013 vanzari de peste 20 miliarde EURO.
Danone a facut primul pas pe piata inca din 1919, in Barcelona, cand Isaac Carasso a inceput sa vanda primele iaurturi in farmacii, ca un leac pentru infectiile intestinale care afectau in special copiii. Astazi, divizia de lactate este puternic dedicata misiunii companiei de a aduce sanatate prin alimente unui numar cat mai mare de oameni si pune pe piata o gama variata de produse lactate proaspete gustoase si nutritive in mai mult de 70 de tari in intreaga lume. Cele mai renumite marci Danone includ produse lactate fermentate cu probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino), iaurturi in stil grecesc si bogate in proteine (Oikos), marci de rasfat (Danette) si gamele Danone cu iaurt simplu si cu fructe.
*Nota: Datele folosite in acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone in ultimii trei ani, intre care: Studiu fundamental pentru intelegerea rolului lactatelor proaspete in comportamentele generale de consum ale romanilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la perceptia iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013;
**Studiu IPSOS 2014