In urma cu 47 de ani, Carrefour inventa conceptul de hipermarket, o combinatie intre supermarket si un magazin general. Dupa jumatate de secol de la aparitie, hipermarketul a suferit doar modificari nesemnificative. Criza financiara a dus la scaderea drastica a consumului atat la alimente, cat si la bunurile de folosinta indelungata, astfel ca pierderile hipermarketurilor sunt substantiale. Principalele piete ale Carrefour, Franta, Spania, Italia si Belgia, au adus jumatatedin vanzarile companiei de anul trecut, vanzarile totale ridicandu-se la 96 de miliarde de euro, potrivit „Wall Street Journal”.
La inceputul anului trecut, grupul a inchis deja 17 magazine in Italia si Belgia. Cel mai mare hipermarket Carrefour din Europa, aflat langa Toulouse, se intindea inutil pe o suprafata de 24.500 de metri patrati, astfel ca s-a decis inchirierea a 6.410 metri patrati.
Aceste hipermarketuri imense nu sunt adaptate la demografia in schimbare a Europei, populatia imbatranita si rata de ocupare a femeilor care este in crestere ii fac pe consumatori sa prefere supermarketurile din apropierea locuintei, hipermarketuri le fiind plasate, de obicei, in afara orasului.
In noua etapa, hipermarketurile trebuie sa tina seama si de faptul ca familiile nu mai fac multi copii sau ii fac tot mai tarziu in viata, astfel ca gospodariile au devenit mai putin dependente de excursiile saptamanale la hipermarket, care a fost construit pe ideea de a usura viata familiilor.
sursa www.financiarul.com